Message

Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2013

ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΑΡΓΑΡΙΝΗΣ

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΣΤΑ BLOG
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΑΡΓΑΡΙΝΗΣ


ΕΡΕΥΝΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ 
ΤΙΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ

Εισαγωγή
Η σύγκριση μεταξύ βουτύρου και μαργαρίνης, όπου στην ουσία καθιστά την Μαργαρίνη ως παρ' ολίγον "πλαστικό" κυκλοφορεί από το 2005. Αργότερα προστέθηκε και η έκδοση ότι η Μαργαρίνη αποτελούσε εκλεκτό "μεζέ" για τις γαλοπούλες οι οποίες τελικά και πέθαιναν οπότε οι επενδυτές της εφεύρεσης έδωσαν την Μαργαρίνη στους ανθρώπους που την αντέχουν...!!!!

ΜΥΘΟΣ Η ΑΛΗΘΕΙΑ;

1. Η Μαργαρίνη είχε αρχικά κατασκευαστεί για να παχύνουν γαλοπούλες. Όταν όμως αυτές άρχισαν να πεθαίνουν εξαιτίας της κατανάλωσης Μαργαρίνης, οι άνθρωποι που είχαν βάλει όλα τα χρήματα στην έρευνα αυτή άρχισαν να σκέφτονται τι πρέπει να κάνουν με αυτό το προϊόν για να πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Έτσι λοιπόν πρόσθεσαν στην άγευστη λευκή ουσία κίτρινο χρώμα και τεχνητή γεύση και το πούλησαν στους ανθρώπους αντί για βούτυρο. ΜΥΘΟΣ!
Σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Κατασκευαστών Μαργαρίνης, η Μαργαρίνη ήταν η ιδέα του Γάλλου με το όνομα Hippolyte Mege-Mouriez ως απάντηση σε ένα αίτημα του αυτοκράτορα Λουδοβίκου Ναπολέοντα για την δημιουργία ενός υποκατάστατου του βούτυρου. Το 1869 λοιπόν ο εφευρέτης, χρησιμοποίησε μαργαρικό οξύ και το όνομα του σκευάσματος του έγινε γνωστή ως Μαργαρίνη. Το προϊόν που παρήχθη μάλιστα γνώρισε και μεγάλη επιτυχία στις Ηνωμένες Πολιτείες στα τέλη του 18ου αιώνα.

2. Και τα δύο προϊόντα έχουν την ίδια ποσότητα θερμίδων. ΑΛΗΘΕΙΑ!
Μια κουταλιά της σούπας βούτυρο έχει 100 θερμίδες όσο δηλαδή και μια κουταλιά της σούπας μαργαρίνη!

3. Τρώγοντας μαργαρίνη μπορεί να αυξήσει τις καρδιακές παθήσεις στις γυναίκες κατά 53% σε σχέση με τρώει την ίδια ποσότητα βουτύρου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Harvard Medical. ΑΛΗΘΕΙΑ (αλλά υπό όρους)!
Η μελέτη του "53%" δεν βρέθηκε ποτέ, αλλά το Harvard School of Public Health έχει δημοσιεύσει όντως μια έκθεση για το θέμα αυτό.

Λέει ότι περισσότερα από 30 χρόνια έρευνας έδειξαν ότι τα κορεσμένα λίπη (όπως αυτά του βουτύρου) είναι όντως κακά για την καρδιά και συνέστησαν την μετάβαση στην μαργαρίνη. Μια μελέτη του Χάρβαρντ σε γυναίκες (μεταξύ 1980 και 1994) απέδειξε σημαντική μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου με τη μείωση του καπνίσματος, ορμονικής θεραπείας, και βελτίωση διατροφής συμπεριλαμβανομένης της μείωσης ή την εξάλειψη των κορεσμένων λιπαρών (όπως αυτά στο βούτυρο). Περαιτέρω έρευνα έχει δείξει, ωστόσο, ότι ορισμένες μαργαρίνες περιέχουν τρανς λιπαρά, τα οποία είναι ακόμα χειρότερα για την καρδιά σε σχέση με το κορεσμένο λίπος του φυσικού βουτύρου. Η έκθεση πάντως προειδοποιεί να μην λαμβάνονται αποφάσεις ως αποτέλεσμα μίας μόνο μελέτης.

4. Το βούτυρο είναι ελαφρώς υψηλότερο σε κορεσμένα λίπη σε 8 γραμμάρια έναντι 5 γραμμάρια. ΑΛΗΘΕΙΑ!
Μια κουταλιά της σούπας βούτυρο περιέχει 7gr κορεσμένου λίπους ενώ μια κουταλιά της σούπας μαργαρίνη, περιέχει 2gr κορεσμένου λίπους.

5. Τρώγοντας βούτυρο αυξάνεται η απορρόφηση άλλων θρεπτικών ουσιών πολλά σε άλλα τρόφιμα. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΑΚΟΜΑ!

6. Το βούτυρο έχει πολλά θρεπτικά οφέλη ενώ η μαργαρίνη έχει μερικά μόνο επειδή είναι προϊόν βιομηχανικό!
Εξαρτάται από το τι μετράει κανείς. Το πλεονέκτημα πάντως του βουτύρου είναι ότι είναι ένα πιο φυσικό προϊόν από τη μαργαρίνη και έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνες. Αλλά το βούτυρο είναι επίσης πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Τα κορεσμένα λίπη είναι εκείνα που παραμένουν στερεά σε θερμοκρασία δωματίου και είναι υπεύθυνα για την αύξηση της "κακής" χοληστερόλης (LDL) αλλά και της "καλής" χοληστερόλης (HDL).

Από την άλλη μεριά, το μειονέκτημα της μαργαρίνης είναι το επίπεδο των trans λιπαρών. Όσο πιο στερεή είναι μια μαργαρίνη σε θερμοκρασία δωματίου, τόσο περισσότερα trans λιπαρά περιέχει (περίπου 3 γραμμάρια ανά κουταλιά). Οι κατασκευαστές μαργαρίνης πάντως σήμερα, έχουν ανταποκριθεί στο "πρόβλημα" αυτό με την διάθεση στην αγορά προϊόντων σε ρευστή μορφή που είτε έχουν μειωμένα ή και καθόλου τρανς λιπαρά. Παρακολουθήστε τις ετικέτες των προϊόντων κατά την αγορά τους.

Οι καρδιολόγοι μερικές φορές συνιστούν βούτυρο αντί μαργαρίνης και άλλες φορές, αλλά συνιστούν μαργαρίνες χωρίς τρανς λιπαρά αντί βουτύρου.

Στις μέρες μας υπάρχουν και προϊόντα μαργαρίνης που υπόσχονται και μείωση της χοληστερόλης.

7. Το Βούτυρο έχει πολύ καλύτερη γεύση από ό,τι η μαργαρίνη και μπορεί να ενισχύσει τις γεύσεις των άλλων τροφίμων. ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΟΥΣΤΟΥ!

8. Το βούτυρο υπάρχει εδώ και αιώνες ενώ η μαργαρίνη, λιγότερο από 100 χρόνια. ΜΥΘΟΣ!
Η Μαργαρίνη εισήχθη ως μια φθηνή εναλλακτική λύση στη Γαλλία το 1869, σύμφωνα με μια ιστορία που βρέθηκε στο Margarine and Spreads Association στο Ηνωμένο Βασίλειο.

9. Μαργαρίνη έχει υψηλή περιεκτικότητα σε trans λιπαρά οξέα. ΑΛΗΘΕΙΑ!

10. Μαργαρίνη τριπλασιάζει τον κίνδυνο της στεφανιαίας νόσου. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ!
Παρά το γεγονός ότι τα τρανς λιπαρά πρέπει να αποφεύγονται, δεν βρέθηκε καμία έρευνα που να λέει ότι η χρήση της μαργαρίνης τριπλασιάζει τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων.

11. Η Μαργαρίνη αυξάνει την ολική χοληστερόλη και την LDL (αυτή είναι η κακή χοληστερόλη) και μειώνει τη χοληστερόλη HDL (την καλή χοληστερόλη). ΑΛΗΘΕΙΑ!

12. Αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου έως και πέντε φορές. ΜΥΘΟΣ!
Δεν έχει βρεθεί καμία απόδειξη αυτού του ισχυρισμού.

13. Η Μαργαρίνη μειώνει την ποιότητα του μητρικού γάλακτος. ΑΛΗΘΕΙΑ!
Δεν βρέθηκς καμία έρευνα για το θέμα αυτό, αλλά υπάρχουν μελέτες σχετικά με το πώς η διατροφή της μητέρας με τρανς λιπαρά επηρεάζει το επίπεδο των τρανς-λιπαρών οξέων στο γάλα της. Μια μελέτη, για παράδειγμα, συγκρίνοντας μητρικό γάλα σε Καναδά και Κίνα διαπίστωσε ότι οι καναδές μητέρες είχαν 33 φορές περισσότερα τρανς λιπαρά στο γάλα τους από τις κινεζικές μητέρες.

14. Μαργαρίνη μειώνει την αντίδραση των αντισωμάτων. ΑΛΗΘΕΙΑ!
Βρέθηκαν αρκετές αναφορές σε αυτό, συμπεριλαμβανομένου ένα άρθρο από τον διατροφολόγο Δρ Mary Enig που δήλωσε ότι καταναλώνοντας trans λιπαρά οξέα, επηρεάζεται η ανοσοαπόκριση μειώνοντας την δραστικότητα των κυττάρων τύπου "Β" και αυξάνεται ο πολλαπλασιασμός των κυττάρων τύπου "Τ"

15. Μειώνει την αντίδραση/αποτελεσματικότητα της ινσουλίνης. ΑΛΗΘΕΙΑ!
Στην πραγματικότητα τα trans λιπαρά μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα, η οποία και αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη.

16. Η Μαργαρίνη, είναι ένα μόριο μακριά από το να είναι ΠΛΑΣΤΙΚΟ. ΜΥΘΟΣ!
Δεν βρέθηκε καμία υποστήριξη για αυτό. Ίσως όποιος έγραψε αυτό να έχει ακούσει καμιά συζήτηση σχετικά με την «πλαστικότητα» της μαργαρίνης. Δηλαδή, η μαργαρίνη σε θερμοκρασία δωματίου έχει «πλαστικότητα» και το σχήμα της μπορεί να αλλάξει όταν εφαρμόζεται πίεση. Αυτό δεν σημαίνει ότι αποτελείται από πλαστικό. Η μαργαρίνη αρχικά αποτελείτο από ζωικά λίπη, αλλά τώρα όλο και περισσότερο γίνεται από φυτικά έλαια.


Ο ΑΦΥΠΝΙΣΤΗΣ

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: