Message

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Ελληνισμός και Ορθοδοξία

Δ Ι Α Β Α Σ Ε  Τ Ο 

Κάνοντας μία ιστορική αναδρομή στην ελληνική ιστορία, θα παρατηρήσουμε κάποια βασικά ιδιώματα που χαρακτηρίζουν τον Ελληνα:

-Ο ατελεύτητος έρωτας για τον Λόγο-Νόμο, την Αλήθεια.
-Η περιφρόνηση του προς την υλιστική ευημερία και τον θανάτο.
-Η αγνή αγάπη του για την Πατρίδα και όλο τον κόσμο.

Mε μία λέξη, το Ελληνορθόδοξο Πνεύμα.

Ελληνισμός λοιπόν είναι ο –ισμός του Έλληνα, είναι η κωδικοποιημένη πληροφορία που όταν αφομιώνεται από έναν οποιοδήποτε θνητό τον μετατρέπει σε Έλληνα. Γι’ αυτό “και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας” δηλαδή ονομάζονται Έλληνες όσοι μετέχουν της ελληνικής παιδείας καί όχι όσοι απλώς είναι στη ράτσα.
(Διονύσης Παπαχριστοδούλου).

Η λέξη «Έλληνας» δεν αποδίδει φυλετισμό . Η λέξη «Έλληνας» αποτελεί φυλετισμό για κάθε άλλον πλην των Ελλήνων. 


Τώρα όμως δεν είμεθα μόνο Έλληνες, είμεθα θεανθρωπιστές. Ανεβήκαμε πιο ψηλά
 (ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ)

Η περίφημη φράση του Αριστοτέλη «πας μη έλλην βάρβαρος» και η πανάρχαια θέση «έλλην εστίν ο έχων την ελληνική παιδεία» ορίζει το παραπάνω νόημα.

Είναι σημαντικό να γίνει ο διαχωρισμός αυτός προς αποφυγήν παρερμηνίων. Ουδέποτε ο Ελληνας ήταν σωβινιστής αλλά η φιλοξενία του, ένα από τις ύψιστες αρετές, δεν δεχόταν τον εκβαρβαρισμό της εκάστοτε γηγενούς κοινωνίας. Η ανάπτυξη και διαφύλαξη του πνεύματος, καθιστούσε απαραίτητο τον χώρο στον οποίο θα υφίστατω η συνέχεια. Ο χώρος αυτός είναι η Πατρίδα. Για τους Ελληνες η πατρίδα θεωρείτε ιερή διότι ακριβώς εγγυάται την διαφύλαξη και την συνέχεια της παραδόσεως. Η ένταξη κάποιου ΄΄βάρβαρου΄΄ στον ΄΄χώρο΄΄ προύπέθετε σεβασμό στα ιδιώματα των Ελλήνων, προς διαφύλαξη του πνεύματος και της παραδόσεως.

Στην π.Χ εποχή, η διαφύλαξη βασιζόταν στο ΄΄ομόγλωσσον΄΄, ΄΄ομόθρησκον΄΄, ΄΄ομότροπον΄΄ και ΄΄ομόαιμον΄΄. Η καθαρότητα του αίματος ήταν βασικό μέλημα όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και αρκετών άλλων εθνών.

Στην μ.Χ εποχή, στην Ελλάδα το ΄΄ομόθρησκον΄΄ γίνεται ΄΄ομόπιστον΄΄ και η καθαρότητα του αίματος διαφυλλάσεται με το βάπτισμα. Στην σημερινή εποχή, με τις ορδές των αλλογενών να κατακλύζουν την Ελλάς, είναι σημαντικό να ορισθεί  το κριτήριο ένταξης ενός αλλογενή στον ΄΄χώρο΄΄των Ελλήνων.

Το κριτήριο δεν είναι άλλο απο το ΄΄ομόπιστον΄΄, ΄΄ομόγλωσσον΄΄ και ΄΄ομότροπον΄΄

΄΄Καθαρότητα αίματος΄΄, δυνατότητα επικοινωνίας, συνταγματική ένταξη και οικοιοποίηση της παραδόσεως. 

Δεν είναι τυχαίο ότι οι προγονοί μας όρισαν  στο σύνταγμα της Επιδαύρου του 1824 στα άρθρο 1 διακήρυττε πως 
“Έλλην είναι όστις κατοικεί αυτόν εδώ τον τόπον και πιστεύει εις τον Ιησούν Χριστόν ως εις Θεόν και Σωτήρα”.
Μέχρι σήμερα το προοίμιο του Συντάγματος μας “Εις το όνομα της αγίας και ομοουσίου και αδιαιρέτου Τριάδος” παραθέτει τις απαραβίαστες προυποθέσεις για να είναι κάποιος Ελλην.       

Ο διαχωρισμός των Ελλήνων από την ελληνοποιημένη δύση  έγκειται στην διαστροφή του ΄΄διασωσμένου΄΄ ελληνισμού από αυτήν, εμποτισμένο όμως με τον ΄΄ορθολογισμό΄΄ του θανάτου και η διαφορά μας με την ανατολή  έγκειται στην εμονή τους στις θνησιγενείς αντιλήψεις.

Ο εκβαρβαρισμός του αρχέγονου ελληνικού πνεύματος, του σπερματικού λόγου, ξεκινά από τους Ρωμαίους τον 3 αιώνα π.Χ.

Το σύμπλεγμα κατωτερότητας (το οποίο υπάρχει εώς και σήμερα στην Ευρώπη) προς τους Έλληνες 

(το εξαιρετικό βιβλίο του Παναγιώτη.Κ.Χρήστου ΄΄Οι περιπέτειες των εθνικών ονομάτων των Ελλήνων΄΄ μας δίδει σημαντικές ιστορικές αποκαλύψεις για την διαχρονική προσπάθεια εκβαρβαρισμού των Ελλήνων) 

...έχει την ρίζα του στην αρχαία Ρώμη όταν οι Ελληνες αν και ηττημένοι κατέκλυσαν την Ρώμαική Αυτωκρατωρία με το πνεύμα τους, για να απαγορεύτούν τελικά το 161π.χ από την Ρωμαική Σύγκλητο, οι Ελληνες ρήτορες και φιλόσοφοι σε δημόσια εμφάνιση.

  • Ο Οράτιος παραδέχεται όμως τελικά ότι τίποτα δεν ήταν ικανό να ανακόψει την προέλαση του Ελληνικού Πνεύματος (Epistolarum,II,1,156) ΄΄Graecia capta ferum victorem cepitet artes  intulit agresti Latio΄΄ που σημαίνει ΄΄Η Ελλάς ηττηθείσα κατέκτησε τον νικητή και εισήγαγε τις τέχνες (την παιδεία) στον αγροίκο Λάτιο-Λατίνο. Η επίθεση όμως δεν σταματά.
  • Ο Ιουβενάλης παραδέχεται με δυσφορία την κυριαρχία του ελληνισμού: (Sat., II,60) ΄΄Non Possum ferre, Quirites,graecam urbem.΄΄ Δεν μπορώ, Κύριοι, να υποφέρω την ελληνική πόλη΄΄.
  • Ο ελληνίζων Κικερών λόγω πνευματικών ενασχολήσεων, εμπαιζόταν από τους βάναυσους Ρωμαίους ως ΄΄Ελληνας και σχολαστικός΄΄ (Πλούταρχου ΄΄Βίοι παράλληλοι΄΄, ΄΄Κικερών΄΄,5,2).
  • Ο επίσκοπος Ρώμης Ιερώνυμος αναφέρει ότι οι Ρωμαίοι βρίζουν τους χριστιανούς ως ΄΄Ελληνες και επιθέται΄΄. Ο χριστιανισμός και ελληνισμός για τους Ρωμαίους ήταν ένα και το αυτό. (Ιερώνυμος,Epist.54 and Furiam 5,PL 22,552)

Συνεχίζεται η προσπάθεια των φραγκολατείνων καθ΄όλη την διάρκεια του μεσαίωνα με τους Σταυροφόρους και μετέπειτα με τους ΄΄διαφωτιστές΄΄της ΄΄αναγέννησης΄΄..
  • O Schiller, πατριώτης των πολιτιστικώς μειονεκτούντων Ευρωπαίων, τέκνο του ΄΄διαφωτισμού΄΄με θάρρος αποκαλύπτει το διαχρονικό σύμπλεγμα και μεταγενέστερα αναφέρει:
"καταραμένε Ελληνα,τα βρήκες όλα, φιλοσοφία, γεωμετρία, φυσική, αστρονομία… τίποτα δεν άφησες για μας!"
  • Ο Nietzsche στο σύγγραμμά του ΄΄Η Γένεση της Τραγωδίας΄΄ αναφέρει προσεκτικά, προσπαθώντας να μην παρασυρθεί σαν τους άλλους, εκφράζοντας το ΄΄ευρωπαικό΄΄ σύμπλεγμα εμποτισμένο με  κολακία :
΄΄Aποδεδειγμένα,σε κάθε περίοδο της εξέλιξης ο δυτικοευρωπαισμός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερωθεί από τους Ελληνες. Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι ο,τιδήποτε κι αν δημιουργούσαν (οι δυτικοί), φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στην σύγκριση του με το ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνόταν και έμοιαζε με καρικατούρα.
Ετσι ξανά  και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος εναντίων των Ελλήνων, εναντίων του μικρού και αλαζονικού έθνους που είχε το νεύρο να ονομάζει βαρβαρικό ό,τι δεν είχε δημιουργηθεί στο εδαφός του. Μα ποιοί επιτέλους, είναι αυτοί των οποίων η ιστορική αίγλη ύπηρξε τόσο εφήμερη, οι θεσμοί τους τόσο περιορισμένοι, τα ήθη τους αφίβολα εώς  απαράδεκτα.
Κανένας από τους επανεμφανιζομένους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε να απαλλαγούμε μια για πάντα απ΄αυτούς. Ολα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους, έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους. Ετσι οι ανθρώποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Ελληνες.΄΄
Το γερμανικό περιοδικό ΄΄Σπήγκελ΄΄ χρησιμοποιεί σήμερα την τακτική του Νίτσε.

Ευτυχώς για την Ελλάς και τον κόσμο, το Ελληνικό Πνεύμα διασώθηκε από την Εκκλησία. Η Εκκλησία συνεχίζει την καινή ελληνική, 2 χιλιετίες αδιάκοπα μέσα σε δυσμενέστατες συνθήκες. 

Η ομηρική γλώσσα καθώς και όλα τα υψηλά πνευματικά συγγράμματα, διασώθηκαν από τους Ελληνες Πατέρες της Ορθοδοξίας.


Η Ορθοδοξία δεν διέσωσε μόνον τον αρχέγονο γνήσιο ελληνισμό αλλά προσέφερε στον άνθρωπο σταθερό και αείζωον κέντρον αναφοράς. Ο Ελληνισμός αποκαλύπτεται μόνον εντός της Ορθοδοξίας.

Ανεύ της Ορθοδοξίας παραμένει ένα ΄΄ορθολογιστικό΄΄ θνησιγενές πνεύμα που χαιδέυει τον νού αλλά νεκρώνει την καρδιά. 

Αλλωστε ο σπερματικός λόγος της υψηλής διανόησης των αρχαίων ημών προγόνων, δωρεά του Λόγου-Νόμου, εδόθει για να καταστεί η ανθρωπότητα σε θέση να δεχθεί τον Ενσαρκωμένο Λόγο του Θεού, τον Θεάνθρωπο Χριστό, τον Δημιουργό και Δωρητή.

Ο μεγάλος Ρώσος θεολόγος, ο π.Φλωρόφσκυ, διδάσκωντας στην Αμερική επί πολλά έτη προτρέπει τους χριστιανούς όλου του κόσμου: ΄΄Για να γίνουμε αληθινοί χριστιανοί θα πρέπει να γίνουμε περισσότερο Ελληνες κατά πνεύμα΄΄.

Οι νεοπαγανιστικές προσπάθειες, οι σωβινιστικές τάσεις και η θανατολαγνεία, λατρεία των πτωμάτων του Μάρξ, του Στάλιν κλπ καθώς και όλα τα ιδεολογικά  κλάμπ και λέσχες, κατασκευάσματα αυτών, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία ακόμμα προσπάθεια εκβαρβαρισμού των σημερινών Ελλήνων.

Δυστυχώς για αυτούς και τα έξωθεν παιδιά του ψεύδους υπάρχει μία ΄΄φανατισμένη΄΄ μειοψηφία, τα αλητάκια του Θεού κατά τον Γέροντα Παίσιο, που δεν ανέχοντε με τίποτα να δεχθούν το εωσφορικό ΄΄φως΄΄ της βάρβαρης παγκοσμιοποίησης. 

Γι΄αυτούς ζωή και θάνατος με την κοσμική έννοια είναι το ίδιο!
Αποστολή τους, Η Αλήθεια.

Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι το Αγιον Πνεύμα αποκαλύπτεται δια των Προφητών στην Παλαιά Διαθήκη και αποστέλεται δια του Υιού μέσω των Αποστόλων στα έθνη. Η Ιερή  Αποστολή του Ευαγγελίου γίνεται κατανοητή μόνον στην καινή ελληνική, και παρεδόθει από τον Δημιουργό στους Ελληνες να είναι οι διαχρονικοί απόστολοι Του. Πρέπει επίσης να αντιληφθούμε ότι η επιλογή είναι πνευματική και όχι εθνικοφυλετική.

Ο Ιερός Αυγουστίνος σε δύσκολα δογματικά ζητήματα έλεγε: "αυτά τα ξέρουν καλύτερα οι Ελληνες Πατέρες".

Ο αρχαίος κόσμος πριν υποστεί την Σύγχηση, στην Βαβέλ, ομιλούσε μία γλώσσα, την ΕΛΛΗΝΙΚΗ! 

Αν θέλουμε σήμερα να πετύχουμε την αληθινή παγκοσμιοποιήση αυτό είναι δυνατόν μόνον εν Χριστώ, κάτι το οποίο είναι δυνατόν μόνον μέσα στην Ορθοδοξία με σκαλοπάτι το Ελληνορθόδοξο Πνεύμα. Η πανθρησκευτικός οικουμενισμός και η βάρβαρη παγκοσμιοποιήση είναι άλλη μία βαβελική προσπάθεια με τραγικά αποτελέσματα για την ανθρωπότητα στο άμμεσο μέλλον.

Οι αρχαιόπληκτοι νεοπαγανιστές ΄΄Ελληνες΄΄, προιόντα του εκβαρβαρισμένου ελληνισμού, εξευτελίζοντε στα μάτια του ζάλισμένου από την πολυετή προπαγάνδα νεοέλληνα, στην προσπάθεια τους να ΄΄διαφημίσουν΄΄, το ΄΄ελληνικό πνεύμα΄΄...

Αυτούς τους ΄΄έλληνες΄΄ επετίμησαν σκληρά, ο Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Μέγας Βασίλειος, ο Αγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και πολλοί άλλοι Πατέρες που διαπίστωσαν την ζημιά που επέφερε η μολυσμένη τους διάνοια στους χωρίς πνευματικά αντισώματα , συμπατριώτες μας.

Οσες προσπάθειες και να γίνουν είτε εκ των έξω είτε εκ των έσω το Ελληνορθόδοξο Πνεύμα, η ρωμιοσύνη, δεν πεθαίνει. 

Την στιγμή κατά την οποία θα σβήσει το Ελληνορθόδοξο Πνεύμα, 
το Τέλος του Κόσμου θα έχει ήδη φθάσει.

Ομως όπως έλεγε και ο μακαριστός Γέροντας Παίσιος:
όσο υπάρχει έστω και ένας Ελληνας (κατά πνεύμα), ο Θεός θα τελέσει το σχεδιό Του.

Οδυσσέας Ντάκουλας
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: